Opcje zaawansowane
EN PL
Trasa „Szlakiem Niedźwiadka” (4,5 km)
2013-06-19   rs -um
grafika

Polanicki Niedźwiadek to  bohater wielu miejscowych legend i anegdot. Stojąca na kamiennym postumencie w Parku Leśnym betonowa rzeźba niedźwiedzia polarnego wyznacza najdalszy zasięg lądolodu  skandynawskiego  na ziemi Kłodzkiej, określony przez glacjologów w 1910r..

Przebieg trasy

Idziemy  deptakiem od Kina Światowid w stronę Parku Zdrojowego następnie skręcamy  w lewo w  ul. Parkową, potem przez Park Szachowy obok nowej siedziby Biura Promocji Miasta i Informacji Turystycznej prosto do ul. Bolesława Chrobrego. Przy jej końcu w prawo przez mostek, leśną dróżką do rzeźby Polanickiego Niedźwiadka oraz głazu upamiętniającego pionierów ruchu turystycznego i przewodników sudeckich. Stąd przez las do ul. Górskiej, którą w lewo do skrzyżowania. W prawo droga do restauracji „Piekiełko”, my w lewo ul. Jana Pawła II mijając po prawej kompleks SCM. Po chwili przed szczytem Parku Szachowego pamiątkowy obelisk w miejscu dawnego kościoła ewangelickiego. W prawo ul. Kryniczną do punktu widokowego na wzniesieniu Góralka i leśnymi dróżkami pętla na Złotym Widoku. Po powrocie na punkt widokowy, ścieżką obok letniego toru saneczkowego w dół do ul. Bystrzyckiej. W lewo razem trasą dla rodziców z wózkami „Dzieciak”. Niebawem przez mostek nad Bystrzycą Dusznicką do placu zabaw dla dzieci i stąd wzdłuż rzeki na Deptak.

Oznakowanie trasy SZLAKIEM NIEDŻWIADKA

Tablica informacyjna szlaku

Kliknij aby zobaczyć mapę szczegółową trasy