Opcje zaawansowane
EN PL
Trasa Nordic Walking (6,5 km)
2013-05-09   rs -um
grafika

Nordic Walking jest ciekawą i przyjemną formą odpoczynku. Polega on na marszu ze specjalnie do tego przystosowanymi kijami. Niektórym może się wydawać, że jest to sport nowy, jednak jego początki datuje się na lata dwudzieste XX wieku. Wtedy była to forma treningu dla narciarzy biegowych. Obecnie trenować może każdy a sam Nordic Walking to  zdrowotny i  sportowy tryb  spędzania wolnego czasu. Polanica–Zdrój to doskonałe miejsce na  uprawianie  tego rodzaju sportu , leśne wędrówki  z kijami to  nie tylko podziwianie  widoków  Kotliny Kłodzkiej ale również zdrowy tryb życia. Od 2011  roku w Polanicy–Zdroju  odbywają się Mistrzostwa Polski  w Nordic  Walking a  sama  Polanica  stała się mekką dla  miłośników spacerów z kijami .

Przebieg trasy Nordic Walking

Od Sanatorium „Wielka Pieniawa” przez Park Zdrojowy do ul. Piastowskiej i nią w górę do końca. Dalej dróżką do ul. Jana Pawła II i przecinając ją, lekko w górę ścieżką mijając z lewej SCM cały czas prosto do styku szlaków żółtego i serduszkowego. Tu w prawo, po chwili szlak serduszkowy prosto, a my w lewo i ok. 20 min. przez las do Piekielnej Przełęczy. Tu można odpocząć lub podejść 500 m w górę na grzańca do restauracji „Piekiełko”. Z przełęczy w stronę Zbójeckich Skał, za nimi w prawo mijając Wysoki Kamień. Na skrzyżowaniu z szeroką drogą leśną w lewo do szlaku serduszkowego i przecinając go w prawo do Złotego Widoku. Stąd powrót tą samą trasą ok. 50 m i po prawej stromą ścieżką 100 m w dół do ścieżki, gdzie łączą się szlak serduszkowy oraz trasy „Dzieciak” i „Szlakiem Niedźwiadka”. Tu w lewo do punktu widokowego na wzniesieniu Góralka, skąd cały czas w dół ul. Kryniczną do centrum Polanicy-Zdroju i punktu wyjścia trasy.