Kierownik - mgr Adam Potocki
Budynek Urzędu Miejskiego w Polanicy - Zdroju
pok. 5,
tel. 74 868 06 05
Do zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego należy, w szczególności:
1. Dokonywanie rejestracji stanu cywilnego: urodzeń, małżeństw i zgonów(które miały miejsce na terenie gminy) według zasad określonych w Prawie o aktach stanu cywilnego.
2. Prowadzenie ksiąg stanu cywilnego na bazie wydruków komputerowych oraz skorowidzów i akt zbiorowych do każdej rejestracji.
3. Wydawanie decyzji administracyjnych wynikających z Prawa o aktach stanu cywilnego oraz Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
4. Przyjmowanie oświadczeń o uznaniu dziecka, powrocie osoby rozwiedzionej do poprzedniego nazwiska.
5. Wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą oraz zaświadczeń o braku przeszkód do zawarcia związku małżeńskiego w formie wyznaniowej.
6. Współpraca z biurem meldunkowym w zakresie przekazywania informacji dot. ruchu naturalnego ludności.