Uzdrowiskowy Dolny Śląsk: DoWód na udany wypoczynek.
[2011-01-20 Jelenia Góra] Pod hasłem „DoWód na udany wypoczynek” rozpoczęła się kampania promocyjna dziesięciu dolnośląskich gmin, które dzięki partnerskiej współpracy wykorzystają środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na wspólną promocję produktu turystycznego „Uzdrowiskowy Dolny Śląsk”.
UZDROWISKOWY DOLNY ŚLĄSK
Uzdrowiskowy Dolny Śląsk tworzą: Jelenia Góra [lider projektu], Świeradów – Zdrój, Niemcza, Kudowa – Zdrój, Duszniki – Zdrój, Polanica – Zdrój, Szczawno – Zdrój, Jedlina – Zdrój, Lądek – Zdrój, Bystrzyca Kłodzka, które obok własnej wspólnej promocji będą odświeżać wizerunek Dolnego Śląska jako znanego od stuleci regionu o wysokich walorach turystycznych i uzdrowiskowych.
DOWÓD NA UDANY WYPOCZYNEK
Dzięki ogólnopolskiej kampanii reklamowej dolnośląskie zdroje zaprezentują pod nową wspólną marką swój potencjał turystyczny, szczególnie w zakresie turystyki zdrowotnej. Autorzy kampanii liczą, że dolnośląskie uzdrowiska, które przez lata były jednym z najatrakcyjniejszych kurortów Europy, będą znowu modnym adresem „wyjazdów do wód”, które – jak potwierdza współczesna wiedza medyczna – pozwalają na skuteczne naturalne leczenie wielu schorzeń, poprawiają kondycję organizmu i są po prostu okazją do aktywnego wypoczynku w duchu filozofii wellness. Dolnośląskie kurorty chcą zainteresować swoją bogatą ofertą osoby poszukujące atrakcyjnych form aktywnego spędzenia wolnego czasu, turystyki i rekreacji oraz prawdziwego sanus per aquam [łac. zdrowie przez wodę], jakie mogą dostarczyć tylko zabiegi z wykorzystaniem uzdrowiskowych źródeł wód leczniczych i mineralnych. Aktywność marketingowa dolnośląskich kurortów ma służyć zwiększeniu konkurencyjności uzdrowisk wobec oferty kurortów zagranicznych oraz propozycji usług Spa i Medical–Spa coraz częściej oferowanych przez ośrodki i obiekty pozbawione naturalnego zaplecza w postaci źródeł wód leczniczych i mineralnych [w praktyce często ograniczających się do zabiegów wodoleczniczych w… wannie z hydromasażem i standardowych zabiegów kosmetycznych lub z zakresu medycyny estetycznej].
Kampania promocyjna produktu turystycznego pod marką „Uzdrowiskowy Dolny Śląsk" ma zaprezentować sumę ogromnego potencjału dolnośląskich uzdrowisk, na który składają się źródła mineralne i lecznicze, unikalny mikroklimat, infrastruktura sanatoryjno – hotelowa i atrakcje turystyczne biorących udział w projekcie dziesięciu Uzdrowisk, które reprezentują blisko 25% wszystkich miejscowości uzdrowiskowych w całym kraju. Celem kampanii jest również, dzięki partnerskiej współpracy uczestników tego niezwykłego projektu, odświeżenie wizerunku Dolnego Śląska, jako regionu o kilkusetletnich tradycjach uzdrowiskowych.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013
Oficjalna strona internetowa projektu: www.uzdrowiskowydolnyslask.pl
Redakcja: Jakub Wojtaczka, Podinspektor ds. Unijnych